10 טיפים לשינה טובה

תה קמומיל – חצי שעה לפני השינה. רצוי להוסיף עוד שתי כוסות תה במהלך היום. התה מרגיע את מערכת העצבים המרכזית. כמו כן, צמח המרפא וולריאן מעלה את ה- GABA במוח ומאפשר שינה טובה

אכילת תמרים ותאנים – עשירים בחומצה האמינית טריפטופן המועילה לשינה טובה על ידי העלאת רמת הסרוטונין במוח

מנת קוואקר כארוחת בוקר – כ- 50 גרם בתוספת מים חמים. מכיל ויטמינים מקבוצת B המחזקים את מערכת העצבים המרכזית ומסייעים לשינה

אכילת גרעיני חמניות – עשירות באבץ וחיוניות להירדמות טובה יותר בלילות

כוס חלב עיזים לפני השינה – מכיל סידן המאפשר שינה ארוכה ושקטה. על אף שחלב פרה ככלל אינו מומלץ לשימוש, באין ברירה הוא יעיל גם כן

אכילת אגוזים – מכילים אינוזיטול המסייע לשינה העמוקה

ג'ינסנג אמריקאי – פועל מצויין להרגעת מערכת העצבים ומאפשר שינה טובה (רק לאחר התייעצות עם מטפל מוסמך). נהוג בשימוש בקרב שבטים אינדיאנים בדרום אמריקה שנים רבות. צמחי מרפא נוספים יעילים: בת קורנית, טיליה ומליסה רפואית

להפחית צריכת: קפה, סוכר, אלכוהול וסיגריות – מחלישים את מערכת העצבים ומפריעים לשינה על ידי הפרת הורמוני לחץ (קורטיזול)

אמבט לבנדר – לטבול למשך רבע שעה באמבט עם 5-10 טיפות לבנדר (יש לוודא רגישות לפני כן. אסור לנשים בהריון!)

תרגול טאי צ'י, צ'י קונג, יוגה – תרגול קבוע מסייע מאוד להרגעת מערכת העצבים המרכזית

דר' טל כהן (טלכו) בעל Phd ברפואה אלטרנטיבית (AM)מטעם האוניברסיטה לרפואה משלימה בקלקוטה שבהודו (הפועלת תחת הנחיות ארגון הבריאות העולמי ) ובוגר מספר מוסדות להשכלה בתחום הרפואה הטבעית בישראל ובחו"ל. בשש השנים האחרונות מקיים דר' טלכו מסע חוצה יבשות במטרה לחקור שיטות טיפול למחלות הנחשבות כחשוכות מרפא.

לומדים בריאות בעמק

סגור לתגובות.