10 טיפים להתמודדות עם אובדן

אל תנסו להיות "חזקים" או "מקצועיים" זה רק יחמיר את המצב – תבכו בחברת אנשים ותצפו באנשים אחרים בוכים. זה מקל מאוד. זכרו: הדרך להתגבר על האובדן הוא להתאבל. אין דרכים עוקפות

אל תשפטו את עצמכם – כל תחושה לגיטימית. אין נכון ולא נכון בתהליך האבל. בכי, כעס, פחד… הכול לגיטימי. הדבר היחידי שאינו טבעי הוא להימנע מהתחושות שלכם

תארו את החוויה של האובדן – תארו את מה שאתם מרגישים לפרטי פרטים. שתפו בחוויה אחרים

הגדירו וסכמו עם בנאדם אחד לפחות שאפשר יהיה לדבר איתו/ה ולהתקשר אליו/ה בכל שעה כשתצטרכו – זמינות של חבר/ה חשובה מאוד לתהליך ההתמודדות עם האובדן

היעזרו במגע ובנוכחות הפיזית של החברים – מגע הוא דרך תקשורת. אל תהססו לחבק ולגעת. גם הגוף מתאבל והוא זקוק לחמימות ולמגע כדי להתמודד

צרו "תיבה" של מתנות, פתקים, תמונות וזיכרונות של מי שאיבדתם – הדליקו נר לזכרו/ה מידי ערב שבת. כבדו אותו וזכרו אותו/ה בטקסים. טקסים אלו יזכירו לכם גם את תכונותיכם הטובות שנגעו בכם ונשארו צרובים בכם

חזרו לכושר גופני – גוף חסון עוזר לגוף להתמודד עם המצוקה והאובדן. התחילו בהליכה בת חצי שעה שלוש פעמים בשבוע. התחושה הטובה תציף את גופכם. מבטיח

היו מעורבים בפעילויות בעלות משמעות – מחקרים מראים שאנשים שעברו אובדן והתנדבו בקהילה התמודדו טוב יותר עם האובדן שחוו

צאו לטבע – היציאה לטבע מחברת אותנו עם מחזור החיים, מחברת אותנו לקרקע. הטבע גורם לנו להיות יותר ערניים לשינויים ולמחזוריות הטבע שאנחנו בעצם חלק ממנה. הטבע נותן לנו תחושה של תקווה והתחדשות אל
תהיו ספקנים. זה עבד אלפי שנים וזה יעבוד גם בשבילכם

דאגו לתזונה שלכם – תהליך אבל גורם לשינויי מצבי התיאבון. הגוף חייב חומרי מזון על מנת להתמודד עם המתח הנפשי והפיזי הנוצר עקב האובדן. דאגו לאכול מזונות קלים: מרק ירקות, פירות, אגוזים ומאכלים קלים לעיכול

דר' טל כהן (טלכו) בעל Phd ברפואה אלטרנטיבית (AM)מטעם האוניברסיטה לרפואה משלימה בקלקוטה שבהודו (הפועלת תחת הנחיות ארגון הבריאות העולמי ) ובוגר מספר מוסדות להשכלה בתחום הרפואה הטבעית בישראל ובחו"ל. בשש השנים האחרונות מקיים דר' טלכו מסע חוצה יבשות במטרה לחקור שיטות טיפול למחלות הנחשבות כחשוכות מרפא.

לומדים בריאות בעמק

סגור לתגובות.