עוד משהו בעניין תחבורה ציבורית והתייקרות הדלק

עוד משהו בעניין תחבורה ציבורית והתייקרות הדלק אני מאוד אוהבת להאזין לתוכנית "המילה האחרונה". בגל"צ. בעיקר לעירית לינור וקובי אריאלי יותר בגלל עירית לינור כי אריאלי קצת טרחן. לפני שבוע כשהתחלו לדבר על התייקרות מחירי הדלק
הביעו השניים הסכמה עם ההתייקרות וטענו שמכונית פרטית היא מוצר מותרות ומי שיש לו צריך לשלם. הם נשמעו כמו אחרוני המנותקים ממדינת תל אביב שבחיים שלהם לא עברו את שפיים.
אם אתם מודעים לכך שיש חיים אחרי חדרה או גדרה . אתם מודעים לכך למשל שיש ישוב שנקרא נווה(איפה זה)אור (שורוק בוו). שלא נכנס אליו כלל אוטובוס במשך כל היום. התחנה בכביש החיצוני מצריכה הליכה של כק"מ. ונגיד שבישוב הזה גר מישהו שעובד בנצרת שזה 50 ק"מ לכל כיוון. ומישהו הזה בגלל מגבלות גופניות לא יכול להשתמש בתחבורה ציבורית שהיא גם לנגישה וגם לא זמינה. האם נסיעה לעבודה צריכה לעלות לו כמו סוף שבוע בברצלונה? אם מייקרים כל כך את הדלקת שידאגו קודם לתחבורה ציבורית מסודרת זמינה ונגישה.
באירופה הרכבים הפרטיים מאוד זולים אך הדלק מאוד יקר. כדי לעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית. באירופה יש תחבורה ציבורית מסודרת. ואצלנו גם הרכבים וגם הדלק יקרים רצח. והתחבורה הציבורית, איפה אנחנו ואיפה אירופה?

מאת ישראלה רורמן

2 thoughts on “עוד משהו בעניין תחבורה ציבורית והתייקרות הדלק

  1. קודם כל, גילוי נאות:
    אני דוקא אוהב מאד את קובי אריאלי מי טרחן ומי לא? זאת כבר שאלה אחרת בטוח שעירית היא לא טרחן, אלא לכל היותר טרחנית.
    ולעניין יוקר הדלק כל השאלה היא מה גובה הבלו שייקח האוצר מבעלי המכוניות הפרטיות הרי ברור שכל הכסף הזה הולך לכיסי כלל האזרחים ולא לכיס של יובל שטייניץ
    כולם יודעים שיש חיים גם מצפון לחדרה, וגם יודעים יפה מאד שיש הנחות גדולות למי שגר שם זה מתבטא קודם כל במחיר הנדלן. דירה צמודת קרקע בקיבוץ נוה אור, עם דשא ובריכה וכולי, תעלה בתל אביב פי 5 או עשר מאשר בנוה אור
    אסור לך לשכוח את זה ישראלה, כי זה סתם גורם לך למצב רוח רע ובלי סיבה האם יש גם לסבסד את הדלק בנוסף לכך? אני חושב שלא, כי אז יקבלו את הסובסידיה הזאת גם המיליונים שגרים בגוש דן, וישראלה לא מתכוונת לזה, אני בטוח
    בקיצור: אם רוצים להוזיל את מחיר הדלק, זה בסדר, אבל כדאי למצוא נימוקים יותר טובים מאשר עלות הנסיעה לעבודה באזור בית שאן והסביבה

  2. המסר שהתכוונתי להעביר הוא שלפני שמעלים את מחירי הדלק יש לדאוג לתחבורה ציבורית טובה נגישה וזמינה