פעילות גופנית – המפתח לבריאות המוח

"אלה החושבים שאין להם זמן לתרגול גופני יצטרכו במוקדם או במאוחר למצוא זמן למחלה" – אדוארד סטנלי 1873
פעילות גופנית אירובית משפרת את הכושר המנטאלי בצורה ניכרת! יש שיפור בזיכרון, במהירות התגובה, בהתמצאות במרחב, הסקת מסקנות, לימוד, חשיבה מופשטת וביצוע משימות. פעילות אירובית כמו הליכה, טובה במיוחד למוח כי היא מעלה את זרימת הדם כך שיותר חמצן וסוכר מגיעים אליו. ולכן הליכה טובה לניקוי ראש ועוזרת לחשוב ולפתור בעיות. בנוסף נמצא שהסיכון לפתח אלצהיימר אצל העוסקים בהליכה על בסיס יומי הוא כשליש מבטטות הכורסא!
מה אפשר לעשות? כדברי המשורר – פשוט לעשות! עשייה היא המפתח לבריאות אופטימית. ככל שאנחנו זזים יותר, מוחנו מקבל יותר חמצן ותפקודו משתפר.

מלאכה סינפטית שבועית: הצעות לפעולה:
1. הולכים כמה שאפשר, מתי שאפשר, איפה שאפשר ועם מי שרוצה
2. נרשמים לחוג של צ'י קונג, פלדנקרייז, טאי צ'י, יוגה, פילאטיס
(הכול במחיר אחד במכון כושר(.
3. נוסעים למושב, עיר, קיבוץ או מקום שלא מכירים. מחנים את האוטו
ולומדים את הסביבה דרך הרגליים. לא תאמינו מה שניתן לגלות.
4. פותחים את היום עם פעילות כמו מתיחות, ריצה, התעמלות אירובית מול
הטלוויזיה, על הדשא או בפארקים. כמה תנועות בבוקר עשויות לשנות את
כל היום!

68 פעילות גופנית   המפתח לבריאות המוח
סינפסות
קידום בריאות אופטימית
ד"ר דינה אייזן
מומחית ברפואת משפחה

סגור לתגובות.