סליחה

"לטעות זה אנושי, לסלוח זה אלוהי" – אלכסנדר פופ
דרך האושר של הלב: לסלוח. על הכול. על הטעויות, המחדלים, הפאשלות, האיחורים, ההתרברבות, אי קיום ההבטחות, הכעס, הקנאה, הנקמנות, תאוות הבצע, הזלילות, הפחדנות, הטרחנות, הבושה – על הכוללללל…. להתחיל עם עצמי וברגע שיש הכרה בטעות ומחילה עצמית, יותר קל לעשות זאת עבור הזולת.
לאחרונה החלו לחקור את השפעת הסליחה על הבריאות.
דר' וסקין מאוניברסיטת סטנפורד מנהל מחקרים פורצי דרך בנושא הסליחה. ממחקריו עולה כי הסליחה מסייעת לבריאות הנפשית והגופנית בכך שהיא מפחיתה מהכעס, הפגיעות והדיכאון וכך מורידה את רמת הורמוני הסטרס.
מחקרים הנערכים ב- MAYO CLINIC- מצאו שלל יתרונות לסליחה:
ירידה בלחץ הדם
פחות סטרס ועוינות
פחות נטייה להתמכרות
דופק יותר איטי
יחסי אנוש יותר טובים
ניהול כעסים מוצלח יותר
פחות סימפטומים של חרדה ודיכאון
הפחתה בכאב כרוני
תחושת רווחה פסיכולוגית

מלאכה סינפטית שבועית – מכתב הסליחה עשוי לשחרר כאבים מודחקים ולרפא את מכאובי העבר על כן חשוב להקדיש לו זמן.
במכתב הסליחה כתבו את כל, אבל כל הדברים ה"רעים" שעשיתם. העוולות, השקרים, הטעויות, הגנבות, הרמאויות הקטנות והגדולות ועוד…
אחר כך כתבו – אני סולח לעצמי, מקבל ואוהב את עצמי באופן עמוק ומלא. כשנצליח לעשות זאת תתחזק בריאותנו ונדע שמחה אמיתית.
אם נלמד לסלוח גם לזולתנו יהיה זה כמו לחיות בגן עדן.

68 סליחה
סינפסות
קידום בריאות אופטימית
ד"ר דינה אייזן
מומחית ברפואת משפחה

סגור לתגובות.