את הספר הזה לא מחליפים בשום ספריה

בס"ד
את הספר הזה לא מחליפים בשום ספריה
מעובד על פי שיחות הרבי מליובאוויטש

בילדותי היתה הספריה בביה"ס החקלאי בפרדס חנה מקום של "עליה לרגל" עבורי. פעמיים בשבוע,
הייתי נושא אתי ספרים שהחלפתי, ומפליג אתם בשקיקה למחוזות שונים ומרתקים. אחד הספרים
הזכורים לי מאותה תקופה, הוא "השלאגר" של כל בני גילי דאז: "חסמב"ה – חבורת סוד מוחלט
בהחלט". את הסידרה הזאת קראתי אולי 3 פעמים. היו עוד ספרים מעניינים אחרים שחזרתי לעלעל בהם עוד פעם או פעמיים מ-כ-ס-י-מ-ו-ם ! נו, כמה אפשר לדוש באותה עלילה ותהיה מרתקת ומעניינת ככל שתהיה?

אפשר ואפשר! זאת עובדה! יש לנו ספר אחד ויחיד שאנו חוזרים וקוראים בו תמיד בכובד ראש גם
אם לא הכל נהיר בו, גם אם המילים לפעמים נשגבות מבינתנו, וגם אם אנו זקוקים למפרשים
ולפירושים כדי "לפצח" את רזיו.

הספר הזה ניתן לנו לפני שלושת אלפים שלוש מאות עשרים וחמש שנה, ומאז, מידי שנה בשנה אנו שבים וקוראים בו מידי שבוע, מהתחלה ובהטעמה, מלה במלה מבלי לדלג אפילו על אות אחת.
זו היא התורה הנצחית שניתנה לנו במתנה במעמד הר סיני. השבוע אנחנו "משיקים" אותה שוב בהשקה מחודשת, בחג שמחת תורה.

כתוב "תורה ציווה לנו משה מורשה קהילת יעקב". התורה היא ירושתנו. עפ"י ההלכה, לגבי
ירושה אין חשיבות לגיל, למעמד, או למצב היורש. ספר התורה הוא של כולנו וניתן לכל אחד ואחת בלי משוא פנים. הוא שייך לרב הראשי לישראל כמו לירקן בשוק או למנהל בורסת היהלומים ולעקרת הבית, ואפילו לתינוק ולתינוקת שזה עתה נולדו. הוא שייך לכל עם ישראל: דתיים ושאינם שומרי מצוות, נאורים ולא, הוא של כ-ו-ל-נ-ו! אפילו רזי התורה, שבעבר היו נחלתם של יחידי סגולה, נעשו בימינו לנחלת הכלל ו"מותר ומצווה לגלות זאת החוכמה"
– חוכמת התורה וצפונותיה.

השנה, בשמחת תורה, אנו עומדים לסיים בפעם השלושת אלפים שלוש מאות עשרים וחמש את ספר התורה. האות האחרונה בספר היא: ל, ומיד אנו פותחים שוב מהתחלה מ "בראשית" והפעם
בפעם השלושת אלפים שלוש מאות עשרים ושש, באות ב, ויחד מתקבלת המילה לב. התורה היא לב העם היהודי – לב שאינו פוסק מלפעום לרגע. אתו, עם ספר התורה הזה, נרקוד ונשיר כולנו בשמחת תורה.
עיקר השמחה בחג זה, אינה על הקריאה, הלימוד והעיון בספר התורה(עניין חשוב בפני עצמו), אלא בעיקר
על שהוא "שהחיינו"! הוא מחייה ומקיף אותנו בכל תחום בחיינו. (מכאן "ההקפות").

בראש השנה וביום הכיפורים התמקדנו בעבודת התשובה – חרטה על העבר וקבלה על העתיד.
ואילו בשמחת תורה אנו מתמקדים בקשר שלנו עם התורה, תוך שמחה סוחפת בריקוד ושירה.
שמחה זו מאירה באור עליון הממשיך ומגביר שמחה על כל השנה כולה, עד לשמחה הגדולה,
בגאולה האמיתית והשלימה!

הדלקת נרות חג, רביעי בערב 6:10 בשתי ברכות כדלהלן:
ברוך אתה ה' א-ל-ה-י-נו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להדליק נר של יום טוב.
ברוך אתה ה' א-ל-ה-י-נו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והיגיענו לזמן הזה.

הציבור מוזמן להקפות שניות, במוצאי החג, חמישי בערב, בשעה 7:30 , ברחבת בית הכנסת.
שישו ושימחו בשמחת תורה!

שנה טובה ומתוקה וחג שמח
דוד טל

סגור לתגובות.